• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75561
+
-

نخستین هتل شناور کشور  به آب انداخته می‌شود

شهردار بندرکنگ گفت: نخستین هتل شناور کشور در بندرکنگ به آب انداخته خواهد شد.

 به گزارش مهر «ایوب زارعی» گفت: با هدف جذب گردشگر دریایی و با کمک ناخدایان قدیم در حال بازسازی جهاز بادبانی قدیمی و ایجاد اقامتگاه‌هایی برای استراحت در این جهاز هستیم، که می‌توان گفت اولین هتل شناور کشور در بندر تاریخی کنگ به آب انداخته خواهد شد. 

وی افزود: درخواستی که ما امروز از شهروندان این بندر داریم این است که اگر قرار است تغییرات یا ساخت و سازی در منازل انجام دهند به دفتر بافت تاریخی یا شهرداری برای راهنمایی مراجعه کنند تا ما نیز بر اساس اقلیم و معماری خود به آن‌ها نقشه و طرح دهیم. 

زارعی بیان کرد: امروز شهرداری همه ادوات و امکانات عمرانی را دارد. امروز چه پول باشد چه نباشد با توجه به این ادوات ما می‌توانیم امور عمرانی را به پیش ببریم و می‌توانیم کار را با نیروی بومی متخصص خودمان به جلو ببریم. 

مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی بندر کنگ با اشاره به ضرورت احداث هنرستان علوم و فنون دریایی، اضافه کرد: چرا امروزه کشور کویت بهترین کشتی و جهازها را تولید می‌کند. ما هم به‌ عنوان بندری که نخستین دریانوردان ولنج‌سازان را داشته است، باید این صنعت را گسترش دهیم و با احداث این مدرسه نسل جدید را به این سمت سوق دهیم. 

مدیر مرکز سرمایه‌گذاری وتوسعه گردشگری غرب هرمزگان در پایان با اشاره به احداث مدرسه در محله کوش، تصریح کرد: این مدرسه به‌عنوان مدرسه ۶ کلاسه با نقشه مربوط به شهری دیگر طراحی شده بود که بر اساس نقشه خودمان با اقلیم همین منطقه این مدرسه را در ۹ کلاس طراحی کردیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید